پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228073
8000 نفر مصرف کننده مواد مخدر در چهارمحال و بختياري/ 12000 نفر در مراکز درماني پذيرش شدند
تاریخ انتشار : 1396/02/19 18:17:12
نمایش : 1476
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري امروز در شهر بروجن با بيان اين که امسال حدود 800 کيلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، افزود: سال گذشته 7 هزار نفر در مراکز درمان دارويي و بالغ بر 5 هزار و 400 نفر در مراکز اقامتي پذيرش داشتيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد قدير مرتضوي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختياري صبح امروز در حاشيه نشست شوراي اداري بروجن به خبرنگار کلار، گفت: امروز موادمخدر مهمترين معضل و منکر در جامعه ماست که موجب پديدار شدن بسياري از آسيب هاي اجتماعي مي شود.

کشف ۸۰۰ کيلوگرم مواد مخدر در چهارمحال و بختياري/رشد ۹۰ درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مرتضوي گفت: امسال حدود ۸۰۰ کيلوگرم انواع مواد مخدر در استان چهارمحال و بختياري کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است.

وي با اشاره به اهتمام دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي در حيطه مبارزه با مواد مخدر، تصريح کرد: سال گذشته ۷ هزار نفر در مراکز درمان دارويي و بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز اقامتي پذيرش داشتيم.

۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز درماني استان پذيرش شدند

مرتضوي با بيان اين که در مجموع ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز درمان دارويي و اقامتي پذيرش شدند، افزود: از مجموع اين آمار ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در آمارها مشترک هستند؛ بعضا افرادي درمان دارويي داشتند يا قبلا در کمپ بستري شدند و نتوانستند ماندگاري خود را حفظ کنند مجددا از طريق درمان دارويي اقدام کرده اند.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان چهارمحال و بختياري ادامه داد: طبق آمار رسمي ۲۰ درصد بيشتر توفيق در درمان اعتياد نيست يعني عملا از ۱۰ هزار نفر ديگر تنها ۲ هزار نفر بهبودي دائم مي يابند و ۸ هزار نفر مجدد به چرخه اعتياد باز مي گردند.

8 هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر در استان

وي با اشاره به اين که هشت هزار معتاد در استان چهارمحال و بختياري وجود دارد که دائم مواد مخدر مصرف مي کنند، افزود: اين چرخه اي است که هم خروجي و هم ورودي دارد.

راه علاج واقعي توجه به حوزه هاي پيشگيرانه است

مرتضوي با اشاره به اين که راهبرد ستاد مبارزه با مواد مخدر اجتماعي کردن مبارزه با اين پديده شوم است، افزود: راه علاج واقعي اين معضل توجه به حوزه هاي پيشگيرانه است.

وي با اشاره به اين که انتخابات مظهر ظهور و بروز حضور و مشارکت مردمي است، تصريح کرد: بايد از اين ظرفيت استفاده کنيم و صرفا در موضوعات خاص دنبال مردم نباشيم.

مرتضوي با بيان اين که در حوزه مشارکت هاي مردمي ظرفيت ها و تشکل هاي بسيار خوبي داريم، تاکيد کرد: افرادي که احساس مي شود در معرض آسيب هستند رها نکنيد.

وي دست يابي به نتيجه را در مراحل اوليه ظهور بحران دانست و گفت: اگر اجازه بروز و ظهور بحران را بدهيم مداخله مبارزه سختي در حوزه درمان خواهد شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html